De klantenkaart is dood, leve de klantenkaart!

Er was een tijd dat klantenkaarten één van de belangrijkste tools waren om loyale en terugkerende klanten te genereren. Vandaag de dag zijn klantenkaarten eerder het zoveelste papiertje in een overvolle portefeuille of het zoveelste venster van een trage app. De waarde en zichtbaarheid van de klantenkaart is dus gereduceerd tot quasi nul.

Maar moeten we daarom het principe van de klantenkaart ook begraven? Waow-CEO Jan Harboort schetst het potentieel en de toekomst van klantenkaarten.

Het potentieel van de klantenkaart

Een klantenkaart biedt doorgaans beloningen en voordelen aan klanten die ze gebruiken. Deze beloningen zijn bijvoorbeeld kortingen, cashbacks, gratis producten, toegang tot events, … Klantenkaarten gaan hand in hand met een puntensysteem of een stempelkaart: klanten verdienen punten voor een aankoop. Wanneer ze genoeg punten hebben, kunnen ze deze inwisselen voor beloningen of kortingen.

Een klantenkaart is dan ook een must-have om loyaliteit te verhogen. Jammer genoeg is er vaak een overvloed aan old-school klantenkaartsystemen, die de hedendaagse technologietrein hebben gemist. Wie heeft immers nog een portefeuille met klantenkaarten als je een smartphone hebt met apps?


Een makkelijk alternatief

Klantenkaarten zijn uitgegroeid tot een echte hassle - zéker voor handelaars. Er komt een heleboel bij kijken om klantenkaarten te voorzien, ze aan te maken, het systeem te beheren, af te stempelen, …

Dat kan dus wel beter.

Tijdens de creatie van Waow maakten we ineens ook komaf met de problemen van klantenkaarten, zonder in te boeten op de voordelen ervan.


Waow, je bankkaart is je klantenkaart!

Waow tovert de bankkaart van je klanten om tot een klantenkaart. Geen administratieve rompslomp voor jou, want wij regelen dit gedeelte. Jij krijgt enkel een helder overzicht en de nodige boekhoudkundige documenten, klaar om in je boekhouding te steken.

Benieuwd? Ontdek hoe we te werk gaan!